Nieuwe Palazzetti gebruiker - ervaringen welkom!

Stel hier jezelf even voor! Jouw vraag, antwoord of bericht zet je nadien in de meest passende rubriek...
Plaats reactie
Zenon

Nieuwe Palazzetti gebruiker - ervaringen welkom!

Bericht door Zenon » 13 sep 2015, 12:13

Hey iedereen

Ik ben sedert enkele maanden de bezitter van een Palazzetti Francesca pelletkachel.
Deze moet eigenlijk het hele huis gaan verwarmen, wat volgens de verkoper geen probleem mocht zijn gezien het vermogen van 8Kw & een efficiëntie van 93%.

Tot nu toe eigenlijk geen klagen over, alleen de thermostatische werking kan volgens mij beter.
De kachel moet eigenlijk twee a drie graden hoger ingesteld worden dan de gewenste temperatuur.
Nadien wil de kachel gaan moduleren om de temperatuur te behouden, maar ik heb al gemerkt dat eens de modulatiefase begonnen is, de kachel toch al snel helemaal op stand-by gaat.

Mocht iemand ervaring hebben met het plaatsen van een kamerthermostaat om aan te sluiten op de kachel, dan hoor ik het graag! Of als er nog andere/betere manieren zijn om dit aan te pakken, laat van je horen!

Groeten,

renzos

Re: Nieuwe Palazzetti gebruiker - ervaringen welkom!

Bericht door renzos » 09 okt 2015, 12:58

hey hallo.

zelf heb ik dit ook voor.

ik verwarm er ook mijn huis mee, en zelf moet ik de temperatuur hoog zetten, de thermostaat hangt bij mij achter de kachel.
en een thermostaat verder van de kachel zou beter zijn voor mij, kan perfect kost mij 200 €
zal voor later dit jaar nog gebeuren.. mvg

Zenon

Re: Nieuwe Palazzetti gebruiker - ervaringen welkom!

Bericht door Zenon » 14 okt 2015, 08:17

Dag Renzos

Heb je je geinformeerd bij de dealer?
Is het een specifieke thermostaat die je nodig hebt van het merk van de kachel zelf?

Welk merk/type kachel gebruik jij dan?

renzos

Re: Nieuwe Palazzetti gebruiker - ervaringen welkom!

Bericht door renzos » 20 okt 2015, 01:42

ik heb een ravelli mavi

en heb ervoor naar de installateur voor gebeld, en is van mijn kachel zelf denk ik de thermostaat, want hij vertelde mij dat ik niet meer aan de kachel zelfs moest komen voor te programere, dat dit enkel maar via de thermostaat is met een bakje, ik moet juist iets aanvinken in de instellingen.

was net geen 200 € voor de thermostaat iets rond de 190 €
mvg renzo

Plaats reactie

Terug naar “Welkom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten