ff voorstellen. kaika face

Stel hier jezelf even voor! Jouw vraag, antwoord of bericht zet je nadien in de meest passende rubriek...
Plaats reactie
johan43

ff voorstellen. kaika face

Bericht door johan43 » 08 okt 2017, 15:02

Goedemiddag allemaal,
Ik ben Johan en wij verwarmen onze huiskamer sinds vijf jaar met een mzc kaika face. Totdat een
paar weken terug de kachel en de schoorsteen gereinigd zijn. De kachel start netjes op en als tie brandt vliegt na een tijdje de glaszekering op de print in de kachel stuk. Met als resultaat dat de kachel dus uitgaat. Mijn eerste gedachte was de warmte inblaas ventilator. Deze heb ik vorige week dus vervangen voor een nieuwe. Kachel buiten proefgedraaid en dit ging eigenlijk perfect.
Nu heeft de kachel een week goed gedraaid en gisterochtend weer hetzelfde verhaal.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt bij een mcz . Kunnen de onderdelen ook afzonderlijk getest worden? Of zijn er misschien weerstandswaarden bekend van de reductiemotor en de rookgasventilator, zodat deze door te meten zijn? Het kan toch niet de bedoeling zijn om alle motoren te vervangen bij een sluiting? In 1 of ander onderdeel? Lijkt me dat dit te testen moet zijn..
Graag hoor ik van iemand met ervaringen .

Vriendelijke groeten,
Johan

johan43

Re: ff voorstellen. kaika face

Bericht door johan43 » 11 okt 2017, 09:12

Na uitgebreid onderzoek blijkt het hoogstwaarschijnlijk de gloeispiraal te zijn.. Als deze wordt afgekoppeld na ontbranding, blijft de kachel gewoon zonder problemen doordraaien.

Plaats reactie

Terug naar “Welkom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten