Te dure onderhouds factuur
Te dure onderhouds factuur
Wij hebben onze Piazetta pelletkachel nu sinds vorige jaar oktober.
In september, oktober reeds gebeld naar de installateur van onze kachel en gevraagd wanneer men kon langskomen voor een jaarlijks onderhoud.
Eerst kreeg ik te horen dat mijn kachel nog niet genoeg branduren had en waarschijnlijk nog geen onderhoud nodig zou hebben.
Maar met de winter voor de deur (die blijkt uiteindelijk niet zo streng, maar kom...) had ik dat onderhoud toch graag gehad.
Na verschillende telefoontjes werd de afspraak vast gelegd tussen mijn vrouw en de vrouw van de zaakvoerder.
Omdat ik op maandag voormiddag werk, vroeg mijn vrouw om het onderhoud te leggen op een maandagnamiddag.
De mevrouw aan de lijn vertelde dat dit onmogelijk was.
Dus werd de afspraak vastgelegd op maandag voormiddag. Ik nam mij hiervoor dan speciaal een halve dag onbetaald verlof.
Uiteindelijk is er die bewuste maandag voormiddag niemand komen opdagen
Wanneer ik dan de zaakvoerder op bel om het probleem aan te kaarten, krijg ik doodleuk te horen dat de afspraak sowieso in de namiddag was gepland
Ik heb dan meteen mijn vrouw gebeld om nog eens te checken of er wel degelijk het juist uur werd afgesproken en zij was daar 100 procent zeker van.
Dus ik bel de vrouw van de zaakvoeder op en was behoorlijk boven mijn theewater door dit euvel.
Ik liet haar verstaan dat ik graag een compensatie wou ter verzachting van het gemaakte leed.
De mevrouw in kwestie wou hier helemaal niet van weten, de enige compensatie die ze voorstelde was enkele gratis zakken pellets.
Nu moet u weten dat de man die het onderhoud uitvoerde reeds de factuur bij zich had.
Zo'n slordige 270€ moesten we ophoesten voor ons eerste jaarlijks onderhoud.
De zaak lag vroeger op enkele kilometers van mijn huis, maar sinds kort zijn ze verhuisd en zijn het enkele tientallen kilometers geworden.
Er werd maar liefst 1.30€ per kilometer aangerekend wat het totaal bedrag al snel op een 55€ bracht.
Wat betalen jullie nu eigenlijk voor een jaarlijks onderhoud?
En hoe hadden jullie gereageerd in zo een situatie?
Ik wil ook nog even meegeven dat het kapje op de brandkorf (die net onder de pelletschroef opening zit) reeds was doorgebrand.
We hadden dit reeds verschillende keren gemeld en er werd ons gezegd dat dit gratis zou vervangen worden (wat ook gebeurde na enkele maanden alhoewel gratis??!!) Als gevolg hiervan was ook de achterwand (losse plaat) beginnen verkleuren. (deze hebben ze dan ook zo gezegd gratis vervangen)
Ik heb intussen de factuur reeds voldaan, uit schrik voor verwijl intresten, maar ik denk niet dat ik met deze mensen nog wil samenwerken in de toekomst.
Als iemand ons een eerlijke zaak kan aanbevelen in de regio Kruishoutem dan hoor ik dat graag.
In september, oktober reeds gebeld naar de installateur van onze kachel en gevraagd wanneer men kon langskomen voor een jaarlijks onderhoud.
Eerst kreeg ik te horen dat mijn kachel nog niet genoeg branduren had en waarschijnlijk nog geen onderhoud nodig zou hebben.
Maar met de winter voor de deur (die blijkt uiteindelijk niet zo streng, maar kom...) had ik dat onderhoud toch graag gehad.
Na verschillende telefoontjes werd de afspraak vast gelegd tussen mijn vrouw en de vrouw van de zaakvoerder.
Omdat ik op maandag voormiddag werk, vroeg mijn vrouw om het onderhoud te leggen op een maandagnamiddag.
De mevrouw aan de lijn vertelde dat dit onmogelijk was.
Dus werd de afspraak vastgelegd op maandag voormiddag. Ik nam mij hiervoor dan speciaal een halve dag onbetaald verlof.
Uiteindelijk is er die bewuste maandag voormiddag niemand komen opdagen
Wanneer ik dan de zaakvoerder op bel om het probleem aan te kaarten, krijg ik doodleuk te horen dat de afspraak sowieso in de namiddag was gepland
Ik heb dan meteen mijn vrouw gebeld om nog eens te checken of er wel degelijk het juist uur werd afgesproken en zij was daar 100 procent zeker van.
Dus ik bel de vrouw van de zaakvoeder op en was behoorlijk boven mijn theewater door dit euvel.
Ik liet haar verstaan dat ik graag een compensatie wou ter verzachting van het gemaakte leed.
De mevrouw in kwestie wou hier helemaal niet van weten, de enige compensatie die ze voorstelde was enkele gratis zakken pellets.
Nu moet u weten dat de man die het onderhoud uitvoerde reeds de factuur bij zich had.
Zo'n slordige 270€ moesten we ophoesten voor ons eerste jaarlijks onderhoud.
De zaak lag vroeger op enkele kilometers van mijn huis, maar sinds kort zijn ze verhuisd en zijn het enkele tientallen kilometers geworden.
Er werd maar liefst 1.30€ per kilometer aangerekend wat het totaal bedrag al snel op een 55€ bracht.
Wat betalen jullie nu eigenlijk voor een jaarlijks onderhoud?
En hoe hadden jullie gereageerd in zo een situatie?
Ik wil ook nog even meegeven dat het kapje op de brandkorf (die net onder de pelletschroef opening zit) reeds was doorgebrand.
We hadden dit reeds verschillende keren gemeld en er werd ons gezegd dat dit gratis zou vervangen worden (wat ook gebeurde na enkele maanden alhoewel gratis??!!) Als gevolg hiervan was ook de achterwand (losse plaat) beginnen verkleuren. (deze hebben ze dan ook zo gezegd gratis vervangen)
Ik heb intussen de factuur reeds voldaan, uit schrik voor verwijl intresten, maar ik denk niet dat ik met deze mensen nog wil samenwerken in de toekomst.
Als iemand ons een eerlijke zaak kan aanbevelen in de regio Kruishoutem dan hoor ik dat graag.
-
- Pellet-specialist
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
270 euro is een stevig bedrag....
De gemiddelde prijs voor een jaarlijks onderhoud is 135 euro. BTW inbegrepen. Te vervangen onderdelen zoals o.a. dichtingen, deurkoord, enz. worden vaak extra aangerekend.
Sommige rekenen een vast onderhoudsbedrag aan, anderen rekenen een uurloon aan....
Het is en blijft een cowboywereld waar iedereen doet wat hij wil.
De gemiddelde prijs voor een jaarlijks onderhoud is 135 euro. BTW inbegrepen. Te vervangen onderdelen zoals o.a. dichtingen, deurkoord, enz. worden vaak extra aangerekend.
Sommige rekenen een vast onderhoudsbedrag aan, anderen rekenen een uurloon aan....
Het is en blijft een cowboywereld waar iedereen doet wat hij wil.
- ferre
- Pellet-specialist
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:27
- Locatie: Berlaar
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
270€ lijkt me een juist bedrag voor een groot onderhoud .135€ betaal je al bijna voor de verplaatsing,of je moest naast de winkel wonen ik heb dit jaar ook een groot onderhoud laten uitvoeren (na 3 jaar) en tegelijkertijd de flexibel in de schouw laten vervangen.het wormwiel is er helemaal uit geweest omdat dit bij het begin van het stookseizoen af en toe zich liet horen,en er zijn is ook een dichting (koord) vervangen.ik had zelf de kachel al uit de schouw gehaald en buiten gezet,om het binnen wat proper te houden.
2 uur later stond de kachel terug in de schouw en kon worden aangemaakt.
2 mensen + verplaatsing + flexibel was 540€ en dat leek me een eerlijke prijs.
2X2 =4 uren werk aan 80€ + verplaatsing+ flex.(5m.)
greetz
ferre
2 uur later stond de kachel terug in de schouw en kon worden aangemaakt.
2 mensen + verplaatsing + flexibel was 540€ en dat leek me een eerlijke prijs.
2X2 =4 uren werk aan 80€ + verplaatsing+ flex.(5m.)
greetz
ferre
grtz
ferre
ferre
-
- Pellet-specialist
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 08 jul 2013, 17:55
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
Over het getelde uurloon kun je discuteren, over het aantal "vaklui" ze sturen kun je nog meer discuteren, maar over de verplaatsingsvergoeding kun je maar één ding zeggen. Dat is DE winst van elke zelfstandige.
- Uurloon is gekend op voorhand = geen discussie
- Als ze 2 man sturen is dat dikwijls omdat één van de twee in opleiding is. Dus jij betaald als klant de opleiding van de tweede... dus fout. Een onderhoud kan perfect alleen gedaan worden.
- Kilometervergoeding/ verplaatsingsvergoeding?. Klant 1 woont op 25 kilometer van bedrijf en betaald volle pot, klant 2 woont 2 km verder en betaald volle pot, klant 3 woont 1 km verder en betaald... en ga zo maar verder. De planning van de dag is belangrijk, maar met en ronde van 100 kilometer strijken ze al snel enkele honderden euro op. Kosten die ze ook nog eens inbrengen als onkost, gemaakt met hun btw vrije bedrijfsvoertuig.
En ik weet dat er zelfstandigen zijn die zwarte sneeuw zien, maar er zijn er ook die graag klagen over alles en nog wat. Onlangs hoorde ik er ene klagen aan de pomp dat de benzine zo duur was, dat was net voor hij in zijn Porsche Cayenne stapte
- Uurloon is gekend op voorhand = geen discussie
- Als ze 2 man sturen is dat dikwijls omdat één van de twee in opleiding is. Dus jij betaald als klant de opleiding van de tweede... dus fout. Een onderhoud kan perfect alleen gedaan worden.
- Kilometervergoeding/ verplaatsingsvergoeding?. Klant 1 woont op 25 kilometer van bedrijf en betaald volle pot, klant 2 woont 2 km verder en betaald volle pot, klant 3 woont 1 km verder en betaald... en ga zo maar verder. De planning van de dag is belangrijk, maar met en ronde van 100 kilometer strijken ze al snel enkele honderden euro op. Kosten die ze ook nog eens inbrengen als onkost, gemaakt met hun btw vrije bedrijfsvoertuig.
En ik weet dat er zelfstandigen zijn die zwarte sneeuw zien, maar er zijn er ook die graag klagen over alles en nog wat. Onlangs hoorde ik er ene klagen aan de pomp dat de benzine zo duur was, dat was net voor hij in zijn Porsche Cayenne stapte
- El Torro
- Pellet-specialist
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 14:08
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
Jij neemt wel erg veel zaken aan, Charles.
Planning is belangrijk zeg je , uiteraard maar de planner moet die niet betaald worden dan?
En nee ik ben geen zelfstandige maar wel altijd onderhoudstechnieker geweest en ben dus goed op de hoogte van alle bijkomende kosten.
Mijn inbouwkachel er alleen uithalen lukt misschien nog juist, maar je krijgt hem er nooit meer in en de volgende dag ben je sowieso thuis met rugpijn.- Als ze 2 man sturen is dat dikwijls omdat één van de twee in opleiding is. Dus jij betaald als klant de opleiding van de tweede... dus fout. Een onderhoud kan perfect alleen gedaan worden.
Iedereen weet hoe duur een wagen is, onderhoud , inrichting, verzekering enz.- Kilometervergoeding/ verplaatsingsvergoeding?. Klant 1 woont op 25 kilometer van bedrijf en betaald volle pot, klant 2 woont 2 km verder en betaald volle pot, klant 3 woont 1 km verder en betaald... en ga zo maar verder. De planning van de dag is belangrijk, maar met en ronde van 100 kilometer strijken ze al snel enkele honderden euro op.
Planning is belangrijk zeg je , uiteraard maar de planner moet die niet betaald worden dan?
En nee ik ben geen zelfstandige maar wel altijd onderhoudstechnieker geweest en ben dus goed op de hoogte van alle bijkomende kosten.
-
- Pellet-fan
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 23 jul 2014, 16:13
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
270 euro is een correcte prijs als het goed is uitgevoerd.
-
- Pellet-specialist
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
- Contacteer:
Re: Te dure onderhouds factuur
Tja.....als ik deze tarieven hier lees heb ik toch een beetje mijn twijfels...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten