weerkerende schroefmotor blokkage

Plaats reactie
fam de cock

weerkerende schroefmotor blokkage

Bericht door fam de cock » 22 mar 2014, 19:16

Hallo,

Heeft iemand van jullie ook problemen met weerkerende schroefmotor blokkage bij een Rica induo kachel?

Bij ons gebeurd dit met een gemiddelde van om de 2 à 3 weken ongeveer. De kachel blokkeert een aantal keer, je kan hem met de speciale sleutel dan terug goed zetten en soms terug aanzetten.
Op sommige momenten moet je volledig resetten, om steeds tot een volledige blokkade te komen.

Steeds komt er iemand van de firma waar wij hem aankochten.
Eerst was hun verklaring foute pellets, kan niet wij gebruiken dezelfde pellets als degene die we erbij kregen din A plus.
Dan kregen we te horen dat het maar een bijverwarming is, excuseer een bijverwarming van enkele duizenden euro??? en ze brand hier dan nog maar enkele uren per dag…
De volgende keer lag het aan het hout, tja zou kunnen vanaf dan geen hou meer gebruikt…
De keer erna lag het nogmaals aan het hout, excuseer er is geen hout meer gebruikt?
De voorlaatste keer lag het aan de worm, de pellets 'koeken' daar wat aan, af en toe eens met een schroevendraaier uitkappen… dat weigeren wij dus te doen…
De laatste keer was het nogmaals het 'aankoeken' wat men verwijderde en we kregen nieuwe software want Rica erkende het probleem… Raar als wij de enige zijn met dit probleem me dunkt?
De volgende keer zal er iemand van Rika meekomen want wij weten het niet meer… Excuseer?! de volgende keer wil ik een nieuwe kachel en ze mogen de deze bij Rika voor mij part 24/24 observeren…
Na 8 dagen dat je moet zorgen dat er iemand thuis is vinden wij het wel welletjes geweest…

Nu zijn we 4 weken later…door het mooie weer heeft ze meer dan 2 weken niet gebrand en het probleem is daar weer….
We gebruiken nog steeds geen hout, kochten al een speciale karcher Asse stofzuiger die we elke dag gebruiken alvorens het toestel aan te steken.

Weet iemand raad?

fam. De Cock

astracoupe

Re: weerkerende schroefmotor blokkage

Bericht door astracoupe » 22 mar 2014, 19:33

u bent zeker niet de enige met het wormwiel probleem google het maar eens !
mvg ac


fam de cock

Re: weerkerende schroefmotor blokkage

Bericht door fam de cock » 22 mar 2014, 19:44

dank u voor de reactie! Ik vreesde al zoiets… nu de zoektocht naar een oplossing!

astracoupe

Re: weerkerende schroefmotor blokkage

Bericht door astracoupe » 23 mar 2014, 18:09

uw verkoper blijven lastig vallen is de boodschap ! ook lees ik dat het probleem bij de schroefmotor zelf zou zitten door te warm te worden ,dus is het zeker een fabricage fout ! het kan zeker niet dat u zelf alle weken uw wormwiel met een beitel moet los kappen ! u moet blijven volharden bij uw verkoper tot er een oplossing komt ,ook zou ik rika zelf er eens op na mailen want dat schroef probleem is al lang gekend .(eventueel met een google link !)
mvg ac

torchy

Re: weerkerende schroefmotor blokkage

Bericht door torchy » 04 okt 2014, 20:39

de blokkage van de motor komt meestal voor door een pellet die te "hard" geprest is . daardoor kan een wormwiel waar er altijd plaats tussen de worm en de voorraadbak de pellet niet "fijnmalen" of breken zodanig dat er een verstopping veroorzaakt wordt

vermoedelijk zijn de pellets te droog of gewoon van lagere kwaliteit of een slechte pressing

Plaats reactie

Terug naar “Rika”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten