Black out Blue fire

Plaats reactie
Domi

Black out Blue fire

Bericht door Domi » 11 mei 2014, 16:13

Hallo,
Wij hebben sinds 1 jaar een Blue Fire Idea (12Kw). tot nu heel tevreden.
Onderhoud in december 2013 laten doen, ondanks dat de kachel het nog niet aangaf, maar bon.
Onderhoud werd uitgevoerd zoals wij het dagelijks doen ... :o
Nu zegt plots onze kachel sinds 2 weken "Technisch advies". We krijgen de verdeler, die blijkbaar ondertussen Blue Fire niet meer verdeelt, moeilijk te pakken.
Sinds gisteren begint opeens het display te flikkeren en komt er "black out" op te staan. Precies of ze tilt slaat.
Pelletkachel is nog in garantie, maar verdeler is moeilijk te pakken te krijgen.
We hebben ook geen bewijs gekregen dat de kachel een onderhoud heeft gekregen. Garantie ?
Een handleiding kunnen we ook nergens vinden.
Kan iemand ons helpen ?
Alvast bedankt.

astracoupe

Re: Black out Blue fire

Bericht door astracoupe » 11 mei 2014, 16:45

Domi,een onderhoud zoals je zelf dagelijks doet had al zeker een belletje moeten laten rinkelen !een groot onderhoud is wel +-2 u werk en dan wordt de kachel gans ontmanteld,rookgas afvoermotor ,ventilator,warmtewisselaar,afvoerbuizen,brandkamer,kortom gans de kachel uitgeblazen (buiten) en terug gemonteerd en gereset, getest en afgeregeld kostprijs verschilt +- 120€ maar dan is de kachel degelijk gekuist ,uw kachel is blijkbaar niet gereset en niet gekuist daarom is ze in black out gegaan
volgens mij hier de invoerder van Blue fire http://www.groenekachel.be/index.php/nl/contact
als ik u was zou daarmee contact opnemen (garantie)
mvg ac

astracoupe

Re: Black out Blue fire

Bericht door astracoupe » 11 mei 2014, 16:55

een handleiding is men verplicht bij te leveren in de landstaal in europa !dus val die verkoper zoveel mogelijk lastig !
1) Garantie
Elke particuliere aankoop moet een minimum van 2 jaar wettelijke garantie mee krijgen, zonder afwijking. Particulieren die iets kochten met een garantietermijn van minder dan 2 jaar hebben niettegenstaande dit toch recht op de wettelijke garantie. Vergeet niet dat een winkel u ook GEEN transportkosten mag aanrekenen indien het een herstelling onder garantie betreft.
3) Iedereen die in België iets koopt heeft het recht op een GRATIS handleiding in zijn eigen taal indien dit een van de landstalen is.
Koopt u een toestel bij een handelaar dat goedkoper is doordat het eigenlijk niet voor de Belgische markt voorzien is, dan zit er dikwijls geen nederlandstalige handleiding bij. Indien de winkel een Belgische vestiging betreft, dan is de verkoper VERPLICHT u een GRATIS nederlandstalige handleiding te geven. Het niet Gratis leveren hiervan is een inbreuk op de wet betreffende de handelspraktijken
duw dit maar onder uw verkoper zijn neus !
mvg ac

patrickdg

Re: Black out Blue fire

Bericht door patrickdg » 11 mei 2014, 20:39

ik heb een handleiding maar ook moeten zoeken want waar ik de kachel kocht was er een simpel boekje bij.
ik heb ook een blue fire diamante 10kw na 2 jaar begint da kachel ook allarm te vermelden

cyclo0010

blue fire diamante

Bericht door cyclo0010 » 13 nov 2014, 09:51

Hallo, ook zo'n blackout gehad. Hebben een nieuwe printplaat moeten insteken en werkt weer door afstellen van mezelf. Techniekers kregen ze niet afgesteld. Ik ben wel op zoek naar een handleiding voor de bluefire diamanten. Kan iemand me daar bij helpen ? Alvast van harte dank.

Plaats reactie

Terug naar “Blue Fire”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten