ENplus keurmerk stelt weinig voor.

Algemene info, tips of vragen betreffende pellets vind je of stel je hier...
Plaats reactie
Batyka
Pellet-starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 dec 2015, 16:00
Contacteer:

ENplus keurmerk stelt weinig voor.

Bericht door Batyka » 31 jan 2019, 19:27

Heb inmiddels een aantal verschillende pelletmerken voorzien van het ENplus certificaat gebruikt. Heb echter tot mijn spijt moeten ervaren dat ook daar veel kaf onder het koren zit en dat dit certificaat geen garantie is voor een goed product. Je ervaart het hoofdzakelijk door de hoeveelheid slak dat in het potje zit. Bij een goed product hoef ik maar om de 2 zakken het potje te legen en dan zit er nog maar weinig in. Maar soms moet het al na één zak omdat de kachel niet meer wil ontsteken door de grote hoeveelheid slak. Onlangs was het zo slecht dat ik hierover een klacht heb gezonden naar,de certificerende organisatie, met foto’s van het belangrijkste deel van de zak en een willekeurig genomen handje nagenoeg zwarte pellets. Kreeg een brief terug of ik maar bewijzen wou dat het slecht was een laboratoriumrapport zou welkom zijn. In plaats dat men het betreffende bedrijf bezoekt en regelmatig controleert moet ik e.e.a. gaan bewijzen. Echt de omgekeerde wereld.

Stoffig
Pellet-starter
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:24
Contacteer:

Re: ENplus keurmerk stelt weinig voor.

Bericht door Stoffig » 10 jan 2021, 20:35

Batyka schreef: 31 jan 2019, 19:27 grote hoeveelheid slak.
Hoe ziet dat er uit?
Omschrijf het eens. (ik ken slak van steenkool stoken en dan is slak als gesmolten en gestold glas, doordat er steengruis tussen de kolen zat)
Op welk vermogen stook je?
Welke pellets geven zoveel "slak"

Ik kan makkelijk 105 kilo wegstoken op 7 dagen met 10 starts per dag, zonder onderhoud, geen enkel probleem met vuil.
9 soorten pellets al gebruikt.
Alleen dat de as uit de kachel loopt als ik de deur openmaak omdat de asla zoveel niet kan opvangen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon en 4 gasten