Calimax Sandor geeft foutmelding in standby

Plaats reactie
pesja

Calimax Sandor geeft foutmelding in standby

Bericht door pesja » 15 sep 2020, 10:23

Beste Forumleden

Sinds vorig stookseizoen hebben wij een toch wel vreemde foutmelding in onze Calimax Sandor.
In standby stand gebeurt het vaak (soms na enkele minuten, soms pas na enkele uren) dat het bekende driehoekje met uitroepteken verschijnt. Deze verdwijnt wanneer wij de kachel activeren (de aan toets). De kachel draait zonder problemen. Start en afkoelprogramma werken prima en de kachel brandt ook zonder problemen de hele avond, inclusief de al genoemde start en stops.

Pas wanneer de kachel gestopt is en afgekoeld is, verschijnt de hierboven vermelde foutmelding. Kachel wordt 2 wekelijks gereinigd en na afloop van het stookseizoen worden alles extra gedaan (platen zijkant verwijderd, rookkanaal gereinigd, afvoer (slakkehuis) gereinigd. etc.
Afgelopen voorjaar heb ik, omdat ik dacht dat daar het probleem zat, de druksensor aan de rookgasafvoer vervangen. Helaas had dit niet het gewenste resultaat. De storing blijft in ruststand optreden.

Concreet is mijn vraag of iemand anders op dit forum een soortgelijke ervaring heeft en of ik wellicht een sensor over het hoofd zie die vervangen dient te worden. Nogmaals, alleen in ruststand (standby) en bij een afgekoelde kachel treedt de storing op.
Alvast bedankt voor de geleverde feedback.

Plaats reactie

Terug naar “Calimax”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast