Extraflame Graziosa 2008

Plaats reactie
dejerre
Pellet-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021, 20:04
Contacteer:

Extraflame Graziosa 2008

Bericht door dejerre » 15 feb 2021, 10:49

Ik heb onlangs een pelletkachel tweedehands gekocht om mijn 'werkhuis' te verwarmen, een Extraflame Graziosa.
Deze had een beetje liefde nodig, ze ging op vol vermogen in fout door hoge uitlaat temperatuur en bij opstarten moest er steeds een handvol pellets in het brander bakje gelegd worden.

Gemerkt bij inspectie dat tangentiele ventilator vrij stroef draaide, gedemonteerd, geopereerd en draait weer vlotjes.
Hoge uitlaat temperatuur probleem is hierdoor ook uit gebleven.

Pelletschroefmotor en overbrenging nagekeken, draait vlotjes. Bij opstarten gemerkt dat er toch te weinig pellets in het branderbakje komen. Soms gaan de pellets branden, maar doven terug.
Nu heb ik na wat opzoekwerk op italiaanse fora de pelletvoeding bij opstart kunnen verhogen via het parameter menu.
(Procentueel verhogen van pelletvoeding heb ik niet gedaan, mits ze goed brandt op alle standen.)

Ik ben van verschillende soorten extraflame kachels parameters tegengekomen, maar niet van de Graziosa.
Nu was de vraag of iemand deze ter beschikking heeft? Kwestie van te controleren of deze nog correct zijn.


Grtz Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “La Nordica Extraflame”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten