Ik had beloofd dat ik nadat ik mijn geld had gekregen enige toelichting zou geven.
Na heel veel trammelant heb ik een advokaat in de hand genomen en zijn we een proces begonnen tegen de leverancier.
Dit laatste omdat bij zijn laatste bezoek werd aangegeven dat de fabrikant een monteur wilde sturen om de kachel na te kijken en als hij niets vond ik hem moest betalen.
Dat ging me te ver.
Verleden jaar is er een bemiddelingszitting op de rechtbank in Roermond geweest, waar ik ondanks dat ik volgens mij helemaal in mijn recht stond heb gezegd dat ik wel wat van het bedrag dat ik wilde hebben nl. de volledige aanschafprijs van de kachel als hij opgehaald werd af wilde halen. Helaas wilde de leverancier niets schikken.
Waarna de rechter aangaf dat er dan maar een expert moest komen om de kachel en mijn woning te bekijken en van daaruit zou dan beslist worden.
Deze expert is geweest en in zijn rapport stond dat de kachel niet geschikt was als hoofd verwarming en dat er fouten waren gemaakt bij de installatie.
Hierop kwam de installateur met een schikkingsvoorstel waar ik na beraad een ander hoger bedrag (niet het aanschafbedrag) aangaf, wat hij uiteindelijk accepteerde.
Waarna dit voor de rechtbank geweest is en is zo besloten door de rechter en heeft hij gevonnist.
De verkoper kwam toen met het feit dat hij dit bedrag niet ineens kon betalen en wilde dat met €100,=!!! per maand afbetalen.
Ik wilde niet nog eens een paar jaar aan deze man vast zitten, dus hierna heeft de advokaat de vordering doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder, waarna we eindelijk afgelopen week ons geld op de rekening gestort kregen.
Ik ben blij dat ik van de hele bedoening af ben en heb ondertussen maar een nieuwe verwarmingsketel genomen. De gaten van de kachel in de muur zelf dichtgemaakt.
Er komt geen pelletkachel meer in mijn huis.
Ik geloof zeker dat er goede pelletkachels zijn.
Ik geloof ook dat er goede handelaren zijn.
Maar ik brand me er niet meer aan.
Voor mij is dit nu een afgesloten tijdperk en heb ik weer wat minder vertrouwen in de handelaar gekregen, maar gelukkig overwint de vasthoudendheid en de eerlijkheid.
Ik wens iedereen veel warmte van zijn of haar PELLETKACHEL.