monteur geweest

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 25 feb 2015, 18:00

1 jaar later en in totaal tweeeneenhalf jaar verder.
Ondertussen is er niets gebeurt. :evil:
De leverancier heeft niets meer van zich laten horen nadat ik hem aansprakelijk heb gesteld omdat de kachel mijn kamer niet warm kreeg.
Hij is met de hakken in het zand gegaan zodat we het via de rechtbank moeten uitvechten.
in april moeten we naar de rechtbank (is al twee keer uitgesteld)
De rechter wil dan eerst bemiddelen.
Dus nog even afwachten.

Gebruikersavatar
krisvdm
Pellet-specialist
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 jan 2015, 15:16
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door krisvdm » 26 feb 2015, 09:49

ik was de ganse reeks berichtjes in deze draad aan het lezen... constante klachten zijn:
  • - snel vies worden van het ruitje - idd niet zo leuk want de vlam zien is veel leuker!
    - kachel wordt niet zo warm - zou beter moeten kunnen me dunkt en zal wel opgelost moeten worden door leverancier en invoerder
    - kamer wordt niet goed verwarmd ....
en juist dat laatste viel me op omdat je ook zei:
De kamer is ongeveer 50 m2 en gedeeltelijk geisoleerd en dubbele ramen.
Deze kachel moet hem met gemak verwarmen.
50m² is op zich al een redelijk oppervlakte en dan slechts gedeeltelijk geisoleerd.
Wat is eigenlijk de isolatie (type en dikte) ?
Kan het zijn dat de koude gedeeltes van de kamer ook de minder geïsoleerde gedeeltes zijn?

Welk type dubbele ramen zijn het ?
Ook daar is er de laatste jaren enorm vooruitgang geboekt voor de isolatiegraad van de ramen... de term "dubbele ramen" kan dan ook slaan op "minimum voor dubbel" tot "heel performant"
tip: kijk eens op de afstandhouder tussen de 2 glasplaten in je ramen, daar staat meestal een reeks codes die ook vermelden welke isolatiegraad het raam bied.

Hoewel je kachel wel duidelijk problemen heeft, mag je ook niet voorbijgaan aan isolatie van je woning want dat bepaalt ook grotendeels het comfort (cfr. de koude gedeeltes in een woning)
1x Rika Como voor een gans huis

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 27 feb 2015, 11:35

In Nederland is het zo dat je de verkoper verantwoordelijk stelt.
Dit heb ik hem ook aangegeven.
Tot dan was hij het vrijwel altijd met mij eens. Nl. dat het niet klopte.
Daarna heb ik geen contact meer met hem gehad dan alleen via de advokaat.
Het gaat er bij mij om:
Ik heb een kachel gekocht om mijn kamer te verwarmen.
Hij is voor die tijd wezen kijken of dat mogelijk was.
We hebben samen gekeken of hij op de plaats kon waar hij staat. En dat kon prima.
Omdat ik weinig tot geen technisch inzicht heb een gekozen met het Leonardosysteem.
Het kamergedeelte dat niet warm wordt is juist wèl geisoleerd.
Ik reageer even niet verder omdat ik de rechter niet voor de voeten wil lopen en niet per ongeluk een verkeerde uitspraak doe, die later tegen me gebruikt kan worden.
Wat ik wil: De kachel weg en m'n geld terug.
Daarna zal ik het hele verloop hier vermelden met alle toeters en been.

Gebruikersavatar
krisvdm
Pellet-specialist
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 jan 2015, 15:16
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door krisvdm » 27 feb 2015, 11:38

met die advokaat ben je wel vertrokken voor een lange periode (althans hier in Belgie is dat zo)
hopelijk gaat het daar in NL sneller dan hier in Belgie
1x Rika Como voor een gans huis

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 19 okt 2015, 15:39

Vandaag is de kachel opgehaald door de installateur. Na 3 jaar is er eindelijk een einde gekomen aan dit gebed (bijna) zonder eind. Ik heb iets in moeten leveren. Maar voor mijn gezondheid was het beter dan zo doorgaan. Zodra ik al het toegezegde en overeen gekomen geld binnen heb, zal ik uitgebreid over alles informeren.
Ik heb in ieder geval nog een zak pellets te koop en een goede as zuiger.

Gebruikersavatar
stijnerbeer
Pellet-specialist
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 okt 2015, 10:46
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door stijnerbeer » 22 okt 2015, 10:26

Amai, wat een historie. Ben blij voor jou dat het -iets of wat- opgelost is geraakt.
Qua performance van Edilkamin ben ik wel degelijk ook erg teleurgesteld.

Of Girretz nu door nalatige service over de kop is gegaan wil ik achterwege laten. Wel is het zo dat eer zij iets onder garantie wilden oplossen er een hele resem formulieren dienden ingevuld worden en er heel wat communicatie aan vooraf ging. Ik weet dat zij niet stonden te springen om een verkoper uit de brand te helpen die een 20-tal kachels per jaar verkocht...

Die kachels worden inderdaad nu rechtstreeks aangekocht bij Edilkamin, zij hebben momenteel een soort van vertegenwoordiger voor de regio aangesteld. Qua garantie is het naar verluid iets makkelijker geworden nu, zij staan minder hard op hun strepen dan Girretz deed. Natuurlijk is het wel zo dat je nu steeds bent aangewezen op een Belgische technieker (je verkoper/installateur), maar ik denk dat het plan zal zijn om ook hiervoor iemand vanuit Edilkamin Italië aan te stellen.

alleszins Jack, ik wens je veel succes in je zoektocht om de ruimte te verwarmen. Schrijf pelletkachels door jouw slechte ervaring niet direct af! Het is een prachtig stuk techniek dat erg aangenaam is -als het werkt-. Jouw ervaring zal toekomstige kopers inlichten, en dank je om het zo goed op te volgen. Meestal lees je 2 posts en leer je nooit het einde.
Ik heb zo'n sch**t aan alles, dat ik str*nt tekort kom.

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 11 jan 2016, 11:38

Misschien toch een andere naam vooor het onderwerp? bv. "gebed zonder end"
Als het aan de verkoper/installateur ligt dan krijg ik m'n geld in maandelijkse termijnen van €100,= terug, omdat hij het niet ineens zou kunnen betalen. (hij is er al mee bezig) Ik zou dan nog ongeveer 2 jaar aan hem vast zitten. Dus,.... nu zijn we maar weer met de volgende stappen bezig.
Hoe kan je je in iemand vergissen???
Wordt dus nog vervolgd.

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2102
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door HerC » 11 jan 2016, 12:19

Niet te geloven!

Blijven volharden J@ck. Hopelijk is dit alles een wijze les voor alle andere kandidaten pelletstokers.

Dit krijg je doordat deze zogenaamde topmerken hun langs overal toedekken met pagina's vol met garantievoorwaarden.
Hierbij komt nog dat de dealers meestal maar vergoed worden tijdens het eerste jaar van de garantie. Het tweede jaar is dikwijls voor rekening van de dealer.

Veel dealers zitten nu door het faillissement van Girretz hierdoor ook in de miserie, zij moeten het tenslotte oplossen.

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 05 feb 2016, 15:27

Nee Herc,
Meneer heeft nog niet zo lang geleden een nieuw pand betrokken, dus het gaat hem heel goed naar mijn mening.
Het is volgens mij gewoon onwil.
Hij heeft verloren, kan dat misschien niet verkroppen en wil het niet makkelijk toegeven.
Ik adviseer iedereen die een kachel koopt, en merkt dat deze niet goed funktioneert, gelijk de verkoper schriftelijk aansprakelijk te stellen en niet steeds de mogelijkheid te geven om er weer wat aan te veranderen en dan weer wachten. Wàt hij ook voorstelt.
Al het andere is DOM!
Ik was dus óók DOM. :evil:

j@ck

Re: monteur geweest

Bericht door j@ck » 12 feb 2016, 21:33

Ik had beloofd dat ik nadat ik mijn geld had gekregen enige toelichting zou geven.
Na heel veel trammelant heb ik een advokaat in de hand genomen en zijn we een proces begonnen tegen de leverancier.
Dit laatste omdat bij zijn laatste bezoek werd aangegeven dat de fabrikant een monteur wilde sturen om de kachel na te kijken en als hij niets vond ik hem moest betalen.
Dat ging me te ver. :evil:
Verleden jaar is er een bemiddelingszitting op de rechtbank in Roermond geweest, waar ik ondanks dat ik volgens mij helemaal in mijn recht stond heb gezegd dat ik wel wat van het bedrag dat ik wilde hebben nl. de volledige aanschafprijs van de kachel als hij opgehaald werd af wilde halen. Helaas wilde de leverancier niets schikken. :evil:
Waarna de rechter aangaf dat er dan maar een expert moest komen om de kachel en mijn woning te bekijken en van daaruit zou dan beslist worden.
Deze expert is geweest en in zijn rapport stond dat de kachel niet geschikt was als hoofd verwarming en dat er fouten waren gemaakt bij de installatie.
Hierop kwam de installateur met een schikkingsvoorstel waar ik na beraad een ander hoger bedrag (niet het aanschafbedrag) aangaf, wat hij uiteindelijk accepteerde.
Waarna dit voor de rechtbank geweest is en is zo besloten door de rechter en heeft hij gevonnist.
De verkoper kwam toen met het feit dat hij dit bedrag niet ineens kon betalen en wilde dat met €100,=!!! per maand afbetalen.
Ik wilde niet nog eens een paar jaar aan deze man vast zitten, dus hierna heeft de advokaat de vordering doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder, waarna we eindelijk afgelopen week ons geld op de rekening gestort kregen.
Ik ben blij dat ik van de hele bedoening af ben en heb ondertussen maar een nieuwe verwarmingsketel genomen. De gaten van de kachel in de muur zelf dichtgemaakt.
Er komt geen pelletkachel meer in mijn huis.
Ik geloof zeker dat er goede pelletkachels zijn.
Ik geloof ook dat er goede handelaren zijn.
Maar ik brand me er niet meer aan.
Voor mij is dit nu een afgesloten tijdperk en heb ik weer wat minder vertrouwen in de handelaar gekregen, maar gelukkig overwint de vasthoudendheid en de eerlijkheid.
Ik wens iedereen veel warmte van zijn of haar PELLETKACHEL.

Gebruikersavatar
ferre
Pellet-specialist
Berichten: 441
Lid geworden op: 30 sep 2012, 10:27
Locatie: Berlaar
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door ferre » 13 feb 2016, 08:33

jammer dat je er niet meer in geloofd , maar na zo'n lange lijdensweg zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen :oops:
greetz
ferre
grtz
ferre

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2102
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door HerC » 13 feb 2016, 08:56

Blij te horen dat je eindelijk jouw pelletkachel nachtmerrie achterwege kan laten.

Ik kan me goed vinden in het feit dat je er niet meer in gelooft.

Ik denk dat zo een 80% van de mensen die ooit kozen voor een pelletkachel nooit diezelfde beslissing zouden genomen hebben moesten ze geweten hebben wat dit allemaal met zich mee kon brengen.

Het wordt allemaal heel mooi voorgesteld maar het blijft een toestel onderhevig aan technische problemen.

Een hoop elektronica samen met ventilatoren voorzien van (gesmeerde) rollagers die blootgesteld worden aan extreme hitte, stof en hete lucht. Het zal nooit een ideale combinatie worden.

Rudy12767
Pellet-starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2015, 18:28
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door Rudy12767 » 13 feb 2016, 11:04

herc schreef:
Een hoop elektronica samen met ventilatoren voorzien van (gesmeerde) rollagers die blootgesteld worden aan extreme hitte, stof en hete lucht. Het zal nooit een ideale combinatie worden.
Das een beetje kort door de bocht, deze combinatie van hitte, stof enz. Daar heeft de auto industrie ook mee te maken. Er zijn gewoon teveel fabrikanten die een hoopje Chinese onderdelen samen gooien in een Europese fabriek en ze dan verkopen als premium merk.

eserv2@gmail.com

Re: monteur geweest

Bericht door eserv2@gmail.com » 15 feb 2016, 13:03

Geachte Heer ,

EEn kachel verkopen is een ding , hem onderhouden, afstellen , herstellen is een heel andere zaak .

Ik verkoop al 13 jaar pelletkachels , krijg regelmatig opleiding van de importeur ( G-systems ) , ga elk jaar naar Italie voor bijscholing .
Ik heb dan ook enkel maar tevreden klanten .

Ik heb het jaren geleden al voorspeld , ik verwacht ontevreden klanten ( niet van mij hoor !!! )
Invoerders geven geen opleiding . Dat is het gevolg daarvan .massa's klachten door onbekwame techniekers ( verkopers )

Groetjes , Eserv

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2102
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: monteur geweest

Bericht door HerC » 15 feb 2016, 17:15

Fijn om horen Eserv, hopelijk kunnen we op dit forum ook beroep doen op jouw kennis.

Plaats reactie

Terug naar “Edilkamin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten