Ff geleden, maar een aantal weken de kachel kunnen testen, evenals de pellets trouwens... Ik ben meer te spreken over de power pellets dan de meegeleverde plosplan pellets. Die laten meer as, en koeken meer aan dan de powerpellets (misschien juist deze zakken natuurlijk)
De kachel erg over te spreken, snelle opstart (een 6 minuten zonder exact te meten)
We laten hem op de eerste staan en in een mum van tijd is het aangenaam 21 graden in de woon en eetkamer. Jammer vind ik wel dat de kachel alleen maar recht vooruit blaast, maar ik ben al aan het ontwerpen voor de luchtstroom iets aan te passen door een driehoekig water bakje ervoor te hangen of iets dergelijks.
Overig min puntje is dat de temperatuur sensor zich achter de kachel bevind, dus de kamer temperatuur is daardoor een 2 graden hoger dan de kachel meet.
Als ik de kachel vergelijk qua geluid met een duurdere vind ik het verschil nauwelijks meetbaar. Uitteraard hoor je de kachel, maar als er een tv of de radio aanstaat merken we alleen dat hij aanstaat vanwege de warmte.
De meegeleverde afstandbediening is geen meerwaarde daar je alleen de basis functies kan bedienen als aan/uit temp +/- en harder en zachter.
En ik mis (maar dit zullen alleen de duurdere modellen mogelijk hebben) dat je kunt instellen dat indien 17 graden of lager dat hij in moet schakelen, maar ik weet eigenlijk niet of dat bestaat.
Goed ik kan klagen over deze puntjes maar dan had ik een kachel moeten kopen van 3000+ en niet 1 van 1750 euro

dubbeltje eerste rang zeg maar

Over het algemeen ruim tevreden.