Pagina 1 van 1

Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 03 nov 2014, 17:21
door wobbie
Eind augustus installeerden wij een nieuwe pelletkachel Enjoy Life. Deze heeft tot hiertoe alleen nog maar problemen gegeven.... Hij gaat na 3 kwartier in alarm vanwege overheating... we hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en nog beter, wat de oplossing is ?

Groeten

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 03 nov 2014, 21:17
door HerC
Dag Wobbie,

Is niet fijn te horen en nog minder om dit zelf mee te maken...
Dit zijn kachels van Chinese makelij... meerdere mensen hebben er nogal eens problemen bij.

Ook hier kan er wat vanalles aan de hand zijn.

We beginnen met het begin...

1) Waar kocht je de kachel?
2) Wie plaatste de kachel en op welke manier is de rookafvoer voorzien?
3) Wat zei de verkoper over dit probleem?

Herc

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 05 nov 2014, 19:30
door wobbie
Hallo,

De verkoper geeft 'niet thuis' en bestaat volgens ons niet meer.

De schouw is geplaatst door een erkend installateur...

Zowel de verkoper als de installateur van de schouw kennen niets van de kachel, zodanig
dat hij ook niet op ordentelijke wijze werd afgeregeld. Er is een handleiding bij maar deze
is erg onduidelijk en veel te beknopt. Wij worden dus volledig aan ons lot over gelaten en
voelen ons bekocht. Momenteel hebben wij de kachel terug op fabrieksinstellingen gereset
en zijn nu vol hoop dat ze eindelijk naar believen gaat werken.

Vriendelijke groeten.

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 06 nov 2014, 18:00
door HerC
Tja, spijtig verhaal.

Laat maar horen hoe het verder gaat hé

Succes!

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 07 nov 2014, 20:09
door astracoupe
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/
zeker doen , zoals Herc al vroeg hoe ziet uw schouw eruit ? pijpje door de muur? is de kachel aangesloten op een geaard stopcontact ?
mvg ac

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 17 dec 2014, 10:27
door tayfai
Wij hebben ook een enjoy life, bij ons gaat ie niet in overhitting maar we kunnen hem ook niet 100% goed regelen. En maakt ook wat geluiden van kraken tot blaas geluiden.

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 17 dec 2014, 14:55
door El Torro
Probeer anders contact te krijgen met de fabrikant, die zijn vaak wel behulpzaam als je het probleem verteld (moet wel allemaal in het Engels)

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 17 dec 2014, 16:12
door HerC
tayfai, waar heb je de kachel gekocht?

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 18 dec 2014, 08:12
door tayfai
Wij hebben hem in Oostende gekocht bij een zaak die pelletkachels , wirlpool en Sauna's verkopen.

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 18 dec 2014, 08:16
door HerC
Ik zou hun eens aanspreken betreffende de instellingen. Normaal gezien zou het geen probleem mogen geven aan deze gegevens te geraken.

Re: Pelletkachel Enjoy Life

Geplaatst: 14 feb 2015, 13:25
door wobbie
Hallo,

Het pelletverhaal gaat nog steeds verder... ondertussen flipt de kachel zodanig dat deze wanneer hij oververhit en we hem handmatig moeten afzetten... de kachel staat af on fire off en blijft gewoon verder branden met een enorme vlam !!!! Het enige dat we dan nog kunnen doen is de stekker uittrekken (of de brandweer bellen misschien ?) We hebben in oktober van verleden jaar 3 mails gestuurd naar de verkoper en dit gemeld... we kregen echter geen antwoord. Ook hebben we gebeld, er nam niemand op... als we de site wilden raadplegen was dit niet mogelijk... Hierdoor gingen wij er van uit dat
de hele handel opgedoekt was... Omdat de kachel bij ons toch wel als hoofdverwarming wordt gebruikt, hebben wij een drietal weken een nieuwe gekocht , uiteraard ergens anders en niet meer van Chinese makelij.
Omdat ik vond dat we toch het niet zo konden laten, heb ik opnieuw een mail gestuurd naar de handelaar met de melding dat de kachel maar een half jaar oud was waarvan hij maar 3 maanden (min of meer) heeft gewerkt en dus nog in garantie was en dat ik toch graag een tegemoetkoming zou zien. Tot mijn grote verbazing kwam er plots een reactie , nl. dat zij inderdaad intern een fout hadden gemaakt en met de nodige verontschuldigingen. Ze willen zelfs de kachel omruilen...zelfs zonder dat hun technieker zich heeft komen vergewissen van heel de zaak. Toch raar ?
Maar klein probleem, wij willen die rommel niet meer.... Ik heb toen gevraagd om een financiële tegemoetkoming (terugbetaling van 1000.00 € (is niet de volledige waarde van de nieuwe kachel). Hier willen ze echter niet op ingaan. We krijgen enkel een waardebon die we dan kunnen uitbesteden aan andere produkten die zij verkopen (de goedkoopste hiervan beginnen aan prijzen vanaf 1500,00 €) Ik ben dat echter helemaal niet van plan en zou gewoon graag 1000.00 € terug krijgen. Heb ik nu een poot om op te staan of moeten wij dit nu maar gelaten ondergaan ? Wat denken jullie ?