MCZ Maestro - Cute - Temperatuur blijft stijgen 2

Plaats reactie
tola2000

MCZ Maestro - Cute - Temperatuur blijft stijgen 2

Bericht door tola2000 » 06 dec 2021, 17:41

Ik heb een Cute met Maestro en als ik deze in Comfort zet en een temperatuur instel blijft de termperatuur stijgen zelfs boven de ingestelde temperatuur. Soms draaid de ventilator voor de luchttoevoer nog steeds redelijk hard en heb ik niet de indruk dat hij dan op de laagste stand brand, er zijn momenten dat de ventilator veel stiller draait dus hij kan stiller.

Is er een manier om de kachel in een soort uitstand te laten gaan als de temperatuur te hoog wordt?
Bedankt,
Tom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JvL
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2021, 10:02
Contacteer:

Re: MCZ Maestro - Cute - Temperatuur blijft stijgen 2

Bericht door JvL » 06 dec 2021, 20:24

Hallo ,
U hoeft enkel de Eco-mode aan te zetten. U kan deze dan zo instellen dat vanaf het gewenste temperatuur bereikt is , de kachel zal uitgaan tot een bepaalde temperatuur onder het aangegeven temperatuur van u. Dit is per graad in te stellen in de Eco menu.

JvL
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2021, 10:02
Contacteer:

Re: MCZ Maestro - Cute - Temperatuur blijft stijgen 2

Bericht door JvL » 06 dec 2021, 20:27

Ik ben vergeten toe te voegen : hangt ook af van de isolatiewaarde van uw woning , indien goed geisoleerd zal de kachel minder aan en uit gaan , indien niet of slecht geisoleerd raad ik de Eco functie af . Mvg Jimmy

tola2000

Re: MCZ Maestro - Cute - Temperatuur blijft stijgen 2

Bericht door tola2000 » 07 dec 2021, 12:29

Bedankt voor het antwoord, ik had gisteren inderdaad ook net ontdekt dat in ECO modus hij wel op standby ging. Bizar want intiutief vind ik het niet logisch dat in "niet ecomodus" een termostaat wordt genegeerd. In elk geval ben ik benieuwd naar de ervaring nu.

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten