Foutcode "Fermo G Coclea 2" Edilkamin Pellet-blok
Geplaatst: 19 nov 2022, 11:05
Sinds kort sluit onze Edilkamin Pellet-blok zichzelf af met de melding "Fermo G Coclea 2".
In de manual vind ik hierover:
- Signalering: STOP G/SCREW 2
- Storing: grijpt in als de reductiemotor 2 geblokkeerd wordt of defect is.
- Handelingen: Controleer de bekabeling van de reductiemotor 2 of vervang de reductiemotor.
De motor is niet stuk want de kachel kan na afkoelen opnieuw worden opgestart.
We hebben het voorraadvat geleegd en alle resterende pellets eruit gehaald met de stofzuiger. Daarna via de branderkamer met 'LOAD' de schroeven leeg gemaakt met de stofzuiger.
Dat bleek niet de oplossing.
De kachel geeft het foutbericht soms na 10 uur branden, soms na 30 minuten en zelfs na 10 minuten. Ik krijg er kop noch staart aan.
Hoe en waar kan ik de bekabeling controleren? Op de overzichtstekening zie ik niet waar die zit.
Hoe kan ik schroef 2 deblokkeren?
Het front van de kachel staat in de woonkamer; de achterzijde in de wasplaats. Alles is optimaal toegankelijk.
Kan iemand me aub advies geven?
De technieker komt op 28/11 langs.
Ik hoop - ijdele hoop? - dat ik het probleem zelf kan oplossen.
Veerle
In de manual vind ik hierover:
- Signalering: STOP G/SCREW 2
- Storing: grijpt in als de reductiemotor 2 geblokkeerd wordt of defect is.
- Handelingen: Controleer de bekabeling van de reductiemotor 2 of vervang de reductiemotor.
De motor is niet stuk want de kachel kan na afkoelen opnieuw worden opgestart.
We hebben het voorraadvat geleegd en alle resterende pellets eruit gehaald met de stofzuiger. Daarna via de branderkamer met 'LOAD' de schroeven leeg gemaakt met de stofzuiger.
Dat bleek niet de oplossing.
De kachel geeft het foutbericht soms na 10 uur branden, soms na 30 minuten en zelfs na 10 minuten. Ik krijg er kop noch staart aan.
Hoe en waar kan ik de bekabeling controleren? Op de overzichtstekening zie ik niet waar die zit.
Hoe kan ik schroef 2 deblokkeren?
Het front van de kachel staat in de woonkamer; de achterzijde in de wasplaats. Alles is optimaal toegankelijk.
Kan iemand me aub advies geven?
De technieker komt op 28/11 langs.
Ik hoop - ijdele hoop? - dat ik het probleem zelf kan oplossen.
Veerle