Nordic Fire - THOR

Plaats reactie
bertS
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2023, 10:56
Contacteer:

Nordic Fire - THOR

Bericht door bertS » 08 apr 2023, 11:18

Hallo,
Ik gebruik dit toestel reeds enkele maanden en ben hier heel tevreden over heb echter 2 vraagjes:
- Ik probeer het proces van deze kachel op te volgen en doe dit a.d.h.v. grafieken in grafana. Daar heb ik gezien dat een uur na de ontsteking er telkens een status "cleaning fire-pot" plaatsvindt en dit herhaalt zich elk uur dat de kachel blijft branden. Als ik op dat moment kijk naar het bakje zie ik daar geen beweging in en draait het niet om. Ik wou dus eens polsen of er andere eigenaars van een soortgelijk toestel dit potje zien draaien tijdens het branden of kan ik dit als normaal beschouwen dat het niet draait?
- Wanneer de kachel afkoelt en de temperatuur in de brandkamer ongeveer 75 °C bereikt (telkens op dat moment) is er een luide tik te horen, ik weet dat dit normaal is als ze wat "spokt" maar dit is wel heel erg luid en hard, is hoorbaar tot in de slaapkamers boven. Kan ik hier iets aan doen om dit te verhelpen want dit is hinderlijk en doet schrikken?

jiepie
Pellet-fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2020, 23:09
Contacteer:

Re: Nordic Fire - THOR

Bericht door jiepie » 08 apr 2023, 13:00

Bij onze Espa:
Vraag 1: wij zien het potje enkel draaien na 9 uur branden als de kachel reinigt of als we de kachel uitschakelen.
Vraag 2:de knallen hebben wij ook, helpt ietsje door de schroeven wat losser te zetten maar helemaal stil krijgen wij het niet

bertS
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2023, 10:56
Contacteer:

Re: Nordic Fire - THOR

Bericht door bertS » 08 apr 2023, 19:14

Bedankt jiepie voor de nuttige info. Het potje draait bij mij ook inderdaad bij uitschakelen, die status zal dan wel verkeerd aangezien zijn voor iets anders door de programmeur van die repo. De tip met de schroeven zal ik zeker proberen. Thx

Plaats reactie

Terug naar “Nordic Fire”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten