Hallo iedereen
Hier ben ik weer. Ik heb een tijdje niets van mezelf laten horen omdat ik het enorm druk heb gehad.
In de afgelopen weken is er vanalles gebeurt.
Maandag is er een technieker van Fero langs geweest om de
software van mijn Philo te vernieuwen. Want volgens MCZ zijn de nieuwere Philo modellen nog voorzien van een oude software met verouderde parameters.
Blijkbaar wordt de Philo standaard veel warmer dan een andere pelletkachel (vraag me niet waarom, de technieker kon het ook niet uitleggen). Dus vandaar dat men nieuwe software voorzien heeft.
De nieuwe software verandert niet heel veel aan de werking van de kachel, alleen gaan de parameters van enkele sensoren omhoog, zodoende dat de kachel niet meer in alarm gaat en ietsje beter brandt (zelf ondervonden).
Sinds maandag is de kachel niet meer in alarm geslagen, maar zijn de temperaturen nu ook niet beduidend lager. Op zijn laagste stand zijn de rookgassen 150 graden Celsius.
Ik heb de technieker van Fero ook de schouw getoond en mijn bevindingen gegeven.
Hij zei dat de schouw niet ideaal is, maar dat ze zo perfect kan werken zonder grote gevaren.
Deze man vertelde er wel bij dat het natuurlijk beter is dat de schouw tot boven de dakrand komt.
Nu om de schouw te verlengen wacht ik alles nog een beetje af omdat ik nog geen problemen heb gehad met rookgassen die terug binnenslagen enz...
De verkoper heb ik intussen tijd niet meer gehoord en ik denk ook niet dat ik nog iets van hem zal horen.
Ik vindt het allemaal maar wat raar dat het door onnozele temperatuur parameters het ding ineens beter gaat werken.
Maar meer wil Fero niet doen dusja. De tijd zal ons leren of het een goede investering is geweest of niet.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn hulp en advies!
Jullie waren zeker een helpende hand