Dit ga ik zeker nog goed volgen!HaerdenCliff schreef:Maar er is een hele grote maar ... decibels zeggen niet alles. decibels op lage tonen zijn veel minder irritant dan op hoge tonen, een kleine ventilator maakt meer toeren en vaak toch maar even veel decibels als je gaat meten in de praktijk ga je dat desondanks minder prettig vinden. Veel hangt tevens af van de kwaliteit van de ventilatoren en of ze al dan niet dubbel, enkel, niet kogelgelagerd zijn.
Voor mij is het allemaal nog redelijk nieuw maar als ik merk dat de kachel echt veel lawaai gaat maken zal ik alles wel eens los doen en bestuderenfoto's volgen dan uiteraard.
Het heeft natuurlijk allemaal met de ventilators te maken en het systeem van de kachel. Bij onderhoud de ventilators nakijken en goed reinigen is dan ook heel belangrijk. Dat heb ik al ondervonden doordat ze eens een herstelling kwamen doen en ik een goed gesprek had met de technieker! Terwijl ze in de winkel nul komma nul uitleg hadden gegeven over onderhoud!
Als ik ze een volledige reiniging geef (na seizoen) zal ik de ventilators ook eens onderwerpen aan een goede inspectie!
Wordt hopelijk vervolgt!