Krijg niet de gewenste temperatuur

Plaats reactie
Peter

Krijg niet de gewenste temperatuur

Bericht door Peter » 18 jan 2013, 21:04

Reeds 3 weken een Inpellet 54 laten plaatsen.
Probleem is, dat ik de gewenste temperatuur van bv 24 a 25 graden nooit bereik.
De kachel staat op automatisch ingesteld (kan ook manueel), draaid uren aan een stuk op het hoogste niveau volgens ik hoor, en de temperatuur blijft rond de 20 a 22 gr hangen.Vooral het lawaai van de ventilator werkt serieus op onze zenuwen.
Als ik de temp laat dalen op de afstandsbediening, daalt ook onmidddellijk de toeren van de ventilator, maar kan de temperatuur van bv. 22 gr niet vasthouden.
Heb al de ventielatie van de rookafvoer verminderd, 10 % meer pellets gegeven, voorlopig helpt niks.
Voor de rest werkt het toestel perfect, goede opstart, mooie vlam, as normaal enz...
Het vermogen van de casette/toestel is 8Kw voor een ruimte can 46m² of 110m³.

Wie weet raad.

Gebruikersavatar
Koen
Site Admin
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:04
Locatie: Sint-Joris-Weert
Contacteer:

Re: Krijg niet de gewenste temperatuur

Bericht door Koen » 11 feb 2013, 11:35

Hey Peter,

Excuus voor de late reactie. Misschien is je probleem ondertussen al opgelost...

Meet je de kamertemperatuur af op de kachel? Misschien rare vraag maar als je een andere thermometer gebruikt verder van de kachel af, heb je natuurlijk een waarde die niet overeenkomt met de temperatuur die de kachel registreert.

Verder is ook de isolatie en de verluchting van de kamer een niet te verwaarloosbare factor: goed of minder goed geïsoleerd, veel deuren naar keuken, gang,...
En het weer buiten was natuurlijk ook niet zo warm die periode.

Wordt de lucht van je kachel extern aangezogen of vanuit de kamer zelf?
Houtpelletsfan van het eerste uur
Baxi/HS Tarm Multi-Heat 2.5 24kW pelletketel
http://www.pelletsforum.be

Plaats reactie

Terug naar “Edilkamin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast