Sedert een 2 tal weken staat er een pelletkachel bij ons ter vervanging van een houtkachel.
Rekening houdend met de ruimte en het nodige vermogen is is het een Extraflame Ilenia geworden.
Wij verwarmen elektrisch (accumelatie nachttarief) en het is de bedoeling om die wat minder op te laden en dan 's avonds wat te genieten van het vlammetje van de pelletkachel.
Het is nog niet echt koud en dus moeilijk te regelen (te warm) maar ik ben nog altijd in ontdekkingsfase en als ik er niet uit geraak dan weet ik jullie te vinden

Wel heb ik al een vraag: Als je de kachel een uur voor het slapen gaan uitschakelt dan word de pellettoevoer gestopt en gaat de ruimteventilator op vol vermogen draaien om de kachel af te koelen en dat vind ik onlogisch want de ventilator draait al uren op een gemiddelde (stille) snelheid en op het moment dat de kachel uit gaat (geen pellets meer) begint dat ding daar vollen bak te draaien, uiteraard met het nodige lawaai erbij. Het zou toch beter zijn dat die ventilator gewoon blijft doordraaien aan de snelheid die hij had van voor het uitschakelen. dus mijn vraag: zou je dat ergens kunnen regelen dat het wel zo is ?
alvast bedankt,