Na opnieuw 2 weken met problemen werkt onze kachel nog steeds niet naar behoren.
Ondertussen is er een technieker ter plaatse geweest die de gloeikaars heeft vervangen. De nacht na de reparatie is ons rookalarm afgegaan... De kachel was 's nachts opgesprongen aangezien de minimumtemperatuur bereikt was in de woonkamer. Wat er juist is misgegaan blijft een raadsel maar er kwam rook uit de kachel. Vermoedelijk is deze uitgevallen onmiddellijk na het opstarten.
Nadat we dit probleem hebben gehad wist onze installateur mij te vertellen dat het probleem te zoeken is bij de gebruikte pellets. Deze zouden te vochtig zijn. Ondertussen zit ik aan merk 4 (AVEVE) en blijft het probleem aanhouden.
Hebben jullie hier ervaring mee ? Mij lijkt het straf dat na 4 verschillende merken pellets geen enkel merk 'droog' genoeg is om onze kachel te doen branden.
Garantie (de kachel is nog geen jaar oud) blijkt overigens ook niet te bestaan bij Palazzetti, de factuur voor de "herstelling" zat vandaag al in de bus