sinds 2 jaar stoken met mijn mcz cute, zonder problemen overigens, deze week met het opstarten rook uit de ventilatie opening. Kachel piept om storing aan te geven en reageert niet op afstandbediening. Mijn vrouw heeft daarna de stekker er uit getrokken, {was zelf niet thuis} kachel blijft roken, gevolg, het hele huis vol rook.
Kachel aanhouden was ook geen optie door de rookontwikkeling, Toen ik thuis kwam snel deur open en water in de branderbak gegoten.
Wat mij verbaasd is dat een kachel als deze in storing gaat en rook via de ventilatie blaast!
Verder dacht ik dat het een gesloten systeem was?
Vandaag de kachel volledig uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, rookgasventilator schoon gemaakt. ruimte naar de afvooerpijp schoon gemaakt. In elkaar gezet, stekker er in en kachel ging in de off modus, dus rookgas ventilator aan en na verloop van tijd weer uit, en verder geen melding.
Kachel heeft onderhouds beurt gehad, plus schoorsteen geveegd! Wordt goed bijgehouden, en schoon gemaakt.
Schoorsteen mond uit boven dak, en is lang genoeg.
Heeft iemand advies of ervaring hiermee? monteur al gebeld, maar kan pas over anderhalve week komen! En ik durf hem niet aan te zetten!