pellets met waterverwarming

Algemene info, tips of vragen betreffende pellets vind je of stel je hier...
Plaats reactie
carlos

pellets met waterverwarming

Bericht door carlos » 26 feb 2013, 12:56

Ik zie dat er ook pelletkachels bestaan die kunnen instaan voor de verwarming van het sanitaire water. Ik veronderstel dat dit mogelijk wat extra breekwerk zal vergen ivm de aansluiting van de watervoorziening op de kachel. Is de investering de moeite waard of is het toch beter om het warmwatercircuit alternatief te behouden ?
(ik ben van plan binnenkort een pelletkachel te kopen, en onderzoek alle mogelijkheden hieromtrent, zelf ben ik nog een leek op dat vlak).

Carlos

Gebruikersavatar
Koen
Site Admin
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:04
Locatie: Sint-Joris-Weert
Contacteer:

Re: pellets met waterverwarming

Bericht door Koen » 27 feb 2013, 09:25

Dag Carlos,

Bedoel je een wateraansluiting voor je centrale verwarming of echt voor het sanitair water (warm water uit de kraan)?
Voor warm water uit de kraan moet je dan wel een naverwarming hebben wanneer de kachel niet aanstaat (zomer bv). Dat zijn dubbele kosten.

Voor CV-water vind ik het nog niet zo'n slecht idee eigenlijk. Zou je dan heel je huis kunnen verwarmen of slechts enkele kamers?
Houtpelletsfan van het eerste uur
Baxi/HS Tarm Multi-Heat 2.5 24kW pelletketel
http://www.pelletsforum.be

carlos

Re: pellets met waterverwarming

Bericht door carlos » 28 feb 2013, 14:25

Het zou inderdaad gaan om enkel verwarming van water. Er is nu geen cv in het huis.
Dus best apart circuit opzetten voor verwarming water, gasgeiser misschien, want van electrische boiler is de kost ook heel hoog.

Nog een vraagje, er zijn ook pelletkachels met mogelijkheid tot circulatie van de warme lucht doorheen het ganse huis, iemand daarmee ervaring ?

groeten
Carlos

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten